Jak si udržet opálení?

Jak si udržet opálení? 4.25/5 (85.00%) 4 votes

Jak si udržet opálení?

Jak si udržet opálení?

Každá z nás touží, aby její letní opálení vydrželo co nejdéle. Co musíte udělat, aby váš bronz nevyprchal s návratem z dovolené? Podívejte se na naše triky, jak si udržet bronz.

Triky jak si udržet opálení

1. Solária vás vysuší!

První, co nás napadne, jsou solária. Rychle a pohodlně si návštěvou solária zabezpečíte prodloužení vašeho letního opálení. Dermatologové však upozorňují, že takové opalování není nejvhodnější pro naši pokožku. Naše pleť absorbuje další dávku UV záření a jen se více vysušuje. Sice budete hnědší, ale i vráskovatější, pokožka na nejvíce namáhaných místech, jako jsou kolena a lokty, bude vysoušením průsvitnější. Mohou se objevit pigmentové skvrny, kterých se jen těžko budete zbavovat. Lékaři varují i ​​před předčasným stárnutím pokožky a rakovinou kůže.
Náš tip: Na vysušenou pokožku od slunce či solária nejsou vhodná mýdla. Používejte emulze, které obnovují hydrolipidovou vrstvu kůže.

2. Znáte vitamín E?

Zato, že pleť předčasně stárne, je zodpovědné UV záření, tedy opalování. Uvolňuje totiž látky, které ničí kolagenová a elastinová vlákna. Co to způsobí? Sníží se elasticita naší pokožky a vznikají i vrásky. Nejúčinnějším bojovníkem je vitamin E. Až více než o polovinu zvyšuje ochranný faktor v opalovacích krémech. Jako biologický antioxidant chrání buňky před stárnutím a volnými radikály, zajišťuje elasticitu pleti a zamezuje tvorbě vrásek. Navíc je vynikajícím prostředkem pro prevenci stařeckých skvrn, podporuje přirozenou regeneraci buněk a prokrvení pleti.
Náš tip: Najdete ho jako koncentrát v kosmetických přípravcích. Od 2% do 15% na kosmetické použití a vyšší koncentrace jsou k dosažení terapeutického účinku.

3. Samoopalovací krémy na melanin

Jsou vhodné nejen pro dosažení hnědého odstínu pokožky, ale i na jeho udržení. Pokud přijdete z dovolené, zajistěte si samoopalovací mléko, které znásobí produkci melaninu a prodlouží tak hnědou barvu pleti. Asi nejkomplikovanější je jeho nanášení, protože barvicí látky na pokožce většinou způsobují hnědé fleky. Jsou nejvíce viditelné na loktech a kolenou, kde je pokožka zhrubělá. Proto před jeho nanesením si musíte udělat peeling. Naopak dlouhé horké koupele se nedoporučují, před nanesením přípravků je nahraďte krátkými sprchami.
Náš tip: Masáž sisalovou rukavicí nebo kartáčem z lufy odstraní zhrublou pokožku, prokrví ji a hnědé fleky by se neměly objevit.

Co je pro vás tabu?

Pokud si chcete udržet opálený vzhled, vyhýbejte se horkým koupelím a saunování. Zvýšené pocení má za následek rychlejší uvolnění vrchní zrohovatělé vrstvy kůže, a tedy i dřívější vyblednutí.
Za nejnevhodnější způsob udržení opálené pokožky se považuje solárium. Je třeba si uvědomit, že pokožka v něm absorbuje další dávky UV záření, které ji ještě více vysušuje. Výsledkem budou časné stárnutí pleti, vrásky, pigmentové skvrny a dokonce i rakovina kůže. Takže solárko ano, ale s rozumem holky.

Pěkně opálení díky potravinám

• Letní barvu opálení dokáží zvýraznit i některé potraviny. Tvorbu melaninu podporuje například měď, kterou najdete v rybách a oříšcích.
Betakaroten je výborným doplňkem na ochranu pokožky. Je důležitým provitaminem, který se v lidském těle mění na vitamin A. Jako jeden z významných antioxidantů působí jako ochrana před fotooxidací, protože potlačuje negativní vliv volných kyslíkových radikálů vznikajících při opalování, které se považují za jeden z faktorů vzniku rakoviny.
• Přirozeným zdrojem betakarotenu jsou mrkev, petrželka, listová zelenina, červená řepa, třešně, “žluté” ovoce, vejce, mléčné produkty.

4 další kroky k dlouhodobě hnědé pokožce

1. Nespalte se

Zde platí pravidlo: čím pomaleji postupujete, tím dál dojdete. Základem udržení opáleného vzhledu je postupné a bezpečné opalování. Při pobytu na slunci je třeba natírat ochrannými krémy a nenechat se spálit. Jakmile cítíte jemné pálení, nebo si všimnete, že se pokožka zbarvuje do červena, stáhněte se do chládku. V opačném případě se dočkáte rychlého oloupané kůže. Za normálních okolností jsou zapotřebí čtyři týdny, aby se zrohovatělé buňky vyměnily za nové, ale stačí, pokud jste se jen mírně připekla, pak se trošku zpotíte a proces olupování se výrazně urychlí, v důsledku čehož i dříve vyblednete.

2. Peeling

Slouží k odstranění odumřelých buněk a zrohovatělých částí, díky čemuž pokožka lépe přijímá pečující produkty, následně se vyhladí a rozzáří. Pokud peeling zanedbáte, kůže se začne rychleji loupat a udělají se vám barevné fleky. V létě se však nedoporučují peelingy s AHA kyselinami, vhodnější jsou přípravky s obsahem obilných klíčků a mořských minerálů. Peeling je zároveň vhodnou přípravou na aplikování samoopalovacích přípravků, které udrží efekt opálení ještě dlouhé týdny po dovolené.

3. Hydratujte

Pokožka je po slunění vysušená, a proto bychom ji měli v první řadě hydratovat zevnitř i zvenčí. Kromě pravidelného pitného režimu je v zájmu zachování opáleného a zdravého vzhledu přímo nezbytné natírat ji hydratačními krémy, mléky či oleji s promašťujícím účinkem, vitaminem E, aloe vera.

Vhodné jsou i přípravky s obsahem mořských řas nebo s betakarotenem, který udržuje barvu pokožky, chrání její buňky před působením volných radikálů a bojuje proti rychlému stárnutí pleti. Zvláště pozorní buďte k jemným partiím obličeje, krku a dekoltu, které potřebují dostatek vlhkosti na zvýšení elasticity.

4. Samoopalovací přípravky

Po použití peelingu a vyhlazení pokožky ji ihned po návratu z dovolené můžete začít natírat samoopalovacím přípravkem. Stačí jej aplikovat každý třetí den a hnědý nádech si zachováte celé týdny. Samoopalovací přípravky obarví horní vrstvu pokožky, tónovací krémy či terakotové pudry jsou jemnější a zůstávají jen na povrchu. Doporučuje se postupovat podle návodu na obalu.

VIDEO: S doktorem o opalování v soláriu

Zdroj obrázku: Freeimages.com

Sdílejte článek, budeme rádi: 

Zanechte komentář, budeme rádi

Email nebude publikován


Souhlasím
Tato stránka používá „cookies“ k dodávání služeb v souladu s dohodou. Podmínky pro ukládání „cookies“ nebo pro přístup k nim můžete nastavit ve svém prohlížeči. Více informací.