Jak zhubnout za týden

Jak zhubnout za týden 4.20/5 (84.00%) 5 votes
Dieta

Dieta

Jedete na dovolenou a nutně potřebujete shodit nějaké to kilo navíc do týdne? Tak zkuste ovocnou dietu – zhubnete a ještě pročistíte svůj organismus. Při ovocné dietě se doporučuje během dne zkonzumovat do 1 kg různého ovoce. Nezapomínat při hubnutí na pitný režim!

Hlavní pravidla ovocné diety

Hodně pijte – dopřejte si zeleninové i ovocné džusy / nejlepší ředěné v poměru 1: 1 s vodou / a bylinkové čaje. Vypijte 2-3 litry vody denně. Pomůže v nejhorších chvílích utlumit hlad.

Maso a mléko vylučte ze stravy. Pokud budete mít velký hlad, zkuste ho zahnat sójovými produkty.

Ovoce mějte u sebe, a jezte často. Na normální stravu jen opatrně!

Ovocná dieta je krátkodobý dietní program a ze zdravotního hlediska je vhodná pouze na několik dní, maximálně týden, ale i tak se zbavíte až čtyř kilogramů. Základem vašeho jídelníčku by se mělo stát ovoce – ananas, grapefruit, jablko, jahody, třešně, brusinky. Sušené ovoce nejíst, obsahuje velmi mnoho kalorií. Důležité je, abyste jedli často a v malých dávkách, čímž se vyhnete vlčímu hladu.

Jídelníček si můžete zpestřit celozrnným pečivem, cereáliemi, tvarohem, sójovým mlékem či bílým nízkotučným jogurtem. Na ostatní mléčné výrobky a zejména maso zapomeňte. Nevýhodou této diety je, že tělo dostává příliš cukrů z ovoce, naopak žádné tuky a bílkoviny.

Pokud vás překvapí neobvyklý hlad a únava, dopřejte si banán, ten má z ovoce nejvíce energie. Během diety to s ním nepřehánějte, ale na snídani nebo v krizových chvílích vám neublíží. Pokud však máte problémy s trávením, trpíte onemocněním žaludku, slinivky, žlučníku či dalších orgánů trávicí soustavy, taková dieta se vůbec nedoporučuje.

Jak postupovat při ovocné dietě?

V první řadě byste se měli rozhodnout, jak dlouho tuto očistnou dietu budete držet. Pro dosažení alespoň základního efektu byste jí měli věnovat tři dny, maximálně týden. Pokud se rozhodnete držet očistnou třídenní dietu, vyberte si čas, když nemáte příliš mnoho náročných úkolů. Nejvhodnější je držet ji přes víkend, nebo si vzít tři dny volna.

Vynechejte kávu, limonády či dokonce energetické nápoje, pijte jen čistou vodu, minerální vodu bez bublinek a bylinkové čaje. Nejlepší čaje při dietě jsou z mateřídoušky, heřmánku, máty, lípy nebo šípkový čaj. Pozor! Kdybyste však dlouhodobější s ovocem nahradily všechna jídla, na pozitivní výsledek byste čekali marně. Jednostranná strava by se zanedlouho negativně odrazila na vašem zdraví a vitalitě.

Soustřeďte se na jídlo

Možná vám to přijde zvláštní, avšak při jídle byste měli dbát na to, abyste jídlo pořádně pokousali, dopřejte si na to dostatek času, klid a hlavně se nenechte rozptylovat.

Nezapomeňte na odpočinek

Pokud by vám dieta z jakéhokoliv důvodu nesedla, tak spíše než s ní skončíte, zkuste následující možnosti: vyzkoušejte výměnu ovoce, a pokud na vás přišla krize, dejte si lžíci medu, nebo si lehněte a odpočívejte.

Po ukončení diety nezapomeňte …

Přechod na normální stravu je velmi důležitý. Určitě nesmíte po skončení diety hned začít jíst mastné nebo mléčné výrobky, mohli byste tělu způsobit vážný šok. První den po skončení diety můžete jíst jen syrovou zeleninu, mrkev a celer nastrouhejte. Druhý den si na oběd můžete uvařit jeden brambor a rozmačkat ho na kaši a ze zeleniny udělat salát. Třetí den si na oběd uvařte zeleninovou polévku, ale pozor! Můžete jíst jakoukoli zeleninu, ale jen s přídavkem kmínu, nedovoluje se žádná sůl. K polévce si můžete dopřát plátek celozrnného chleba. Jako při každé dietě tak i při ovocné je třeba jíst v malých dávkách.

Pozor na cukr!

Ovoce je plné cukru (fruktózy), takže pokud během ovocné diety budete sedět doma, snadno se může stát, že namísto zhubnutí, přiberete.

Pozitiva ovocné diety:

  • Ideální je v létě, budete se po ní cítit výborně (trvání od 1 do 3 dnů)
  • Tělo dostane množství živin, budete se cítit snadněji
  • Něco i zhubnete
  • Nastartujete očistu těla – podmínka je dostatečný pitný režim

Negativa ovocné diety:

  • Nedostatek bílkovin a dalších důležitých živin
  • Není to dieta, se kterou zhubnete 20 kilo

Jídelníček

  1. den

Snídaně: jeden menší banán, 100 gramů hroznů, neslazený zelený čaj

Svačina: jablko

Oběd: salát z jedné hrušky, jednoho kiwi a grapefruitu pokapaný lžičkou medu, nesycená minerálka

Svačina: pomeranč

Večeře: 100 gramů švestek a 70 gramů jahod, meduňkový čaj bez cukru

  1. den

Snídaně: dvě nektarinky, jedna mandarinka, neslazený bílý čaj

Svačina: grapefruit

Oběd: 100 gramů čerstvého ananasu, 100 gramů jahod, pohár minerálky

Svačina: jedno velké jablko

Večeře: 2,5 dl čerstvě připravené šťávy z libovolného ovoce

  1. den

Snídaně: jedno kiwi a polovina manga

Svačina: polovina manga

Oběd: 100 gramů žlutého melounu, 100 gramů hroznů, neslazený ledový čaj

Svačina: 120 gramů čerstvého ananasu

Večeře: 150 gramů melounu, ibiškový čaj bez cukru

VIDEO: Cestování k moři nabízí možnost zhubnout, detoxikovat se a ozdravit se


Zdroj obrázku: commons.wikimedia.org

 

 

Sdílejte článek, budeme rádi: 

Zanechte komentář, budeme rádi

Email nebude publikován


Souhlasím
Tato stránka používá „cookies“ k dodávání služeb v souladu s dohodou. Podmínky pro ukládání „cookies“ nebo pro přístup k nim můžete nastavit ve svém prohlížeči. Více informací.