Tvé oblečení prozradí, kdo jsi

Ohodnoťte náš článek, budeme rády

Tiger_Woman_(4191282738)Ať už deklarujete, že vám na módě nezáleží, nebo jste zoufalá “fashion victim”, své oblečení si všichni vybíráme podvědomě na základě momentální nálady, ale i charakteru.  Svým outfitem komunikujeme s okolím a vyzrazujeme víc, než si myslíme. Ve vědeckém světě se tomuto tématu věnuje celá řada odborníků.

Rady odborníků  

Překombinovaný či složitý outfit, ale i navrstvené oblečení vyzařuje nejistotu. Tvoří jakoby brnění, pod kterým se jeho nositelka snaží ukrýt svou zranitelnost a nejistotu. Naopak jednoduchý oděv, minimalistické kousky a elegantní střídmost mluví o jedinečnosti osobnosti a sebevědomí. Nezávislé a progresivní ženy si vybírají hlavně kvalitní a přírodní materiály a nebojí se inovací. Přílišné zdobení a extravagance jednoznačně poukazují na snahu vyniknout za každou cenu.

Fashion

V klasickém bílém tričku s džínami nás okolí dešifruje jako uvolněnou ženu, která se má ráda taková, jaká je. Pozor však na detaily! V ležérním stylu lze rychle sklouznout k neupravenosti a působit zanedbaně. Například sportovní oblečení v běžných denních situacích je vnímáno negativně. Tepláky jsou tolerovány pouze na cvičení v přírodě či v tělocvičně. Pokud se v nich procházíte na veřejnosti, je to, jako byste vyšli na ulici v pyžamu. Alespoň tak to svorně tvrdí psychologové, stylisté i náhodně vybrané respondentky. I pohodlný styl musí být jednoduše “šik”.

A jak má vypadat ideální outfit na formální či výjimečné setkání?

Základem jsou tři pravidla: jeden dominantní kus oblečení a maximálně dvě základní barvy. Pokud jde o doplňky, nemělo by jich být více než tři. Přitom jeden z nich by měl mít zvláštní význam. Může to být brož po babičce, přívěsek s vaším jménem, ​​vintage hodinky … Tedy něco, co nepodléhá módním trendům, ale vypovídá hodně o vaší osobnosti.

Jaké barvy budou módní na podzim?

Červencové a srpnové mezisezónní kolekce předznamenávají, jaký bude módní podzim. Bývají obvykle nápaditější a stylovější než ty, které přijdou v září už jako sezónní. Kromě aktuálních siluet a délek naznačují barevnou náladu sezóny a nové kombinace. Takzvaný look book styl se dá přirovnat k podzimní vlaštovce.

Podzimní růžová

Měkká růžová barva typická pro letní měsíce se zalíbila návrhářům natolik, že se objevuje i v sezóně podzim – zima. V temné šedi světa symbolizuje čistotu, svěžest, eleganci jako novodobý ženský luxus.

Podzimní žlutá

Sofistikované podzimní barvy mají mnoho odstínů, které připomínají sušené květiny, zbarvení přírody při západu slunce, ale i něco ze starých obrazů. Osvěžující žlutá z letní sezóny přechází do zádumčivé okrové, hořčičné, hokaidové a spálené hlíny.

Podzimní červená

Barvou roku 2015 je stále Marsala. Hluboký červenobordový odstín plný různých vínových tónů obohacuje člověka teplem a přináší mu zklidnění a jistotu. Jeho vláda v tomto období kulminuje. Kombinuje se s fialovou a černou. Novinkou je svěží kombinace jahodovočervené s fialovou, bordovou a černou. Takové spojení nepůsobí nostalgicky, ale dynamicky. Nové barvy a siluety jsou názornou pomůckou i při nakupování posledních letních kousků ve výprodejích, které se dají zkombinovat a nosit celoročně. Většina návrhářů usiluje o odlišení, proto v záplavě teplých podzimních tónů vyšli s jasnými barvami a kontrastními kombinacemi ve stylu 60. či 70. let.

Poutači nejsou na ulici jen reklamní plochy, ale i šaty

Londýnský týden módy odhalil další trendy v oblékání. Velkou úlohu zde hrají obrovské vzory a odvážné obrazce, které se objevují v různých kolekcích, připomínající období 60. a 70. let, kdy se návrháři inspirovali geometrií bytového textilu. Makro potisky jsou na ulici nepřehlédnutelné. Možná prvoplánové, ale efektní. Květované makro vzory jsou typické pro finskou textilku Marimekko, jejíž filozofií od roku 1949 jsou jasnost, emoce a funkčnost. Až šest modelů Marimekko si do prezidentské kampaně manžela koupila Jackie Kennedy.

Podzim 2015

Makro design dostal charakteristiku – komunikativní. V komplikovanosti světa vynikají velké vzory jednoduchostí a svojí dominancí odmítají jakékoliv soupeření. Hranaté – výrazný puzzle efekt, stavebnicové a skládačkové motivy hýří barvami, které se nacházejí nejčastěji v základní škále. Geometrická optika vytváří pocit, že móda je jedno velké dětské hřiště. Oválné – makro design nese v sobě i kus nostalgie. Vše v dětských časech nám připadalo větší, než ve skutečnosti je. I vzory, barvy, kaňky, kruhy či čmáranice. K velkým vzorům patří bižuterie XXL. Náhrdelník ze starých barevných knoflíků si můžete vyrobit i sami.

VIDEO: Móda 2015


Zdroj obrázku: commons.wikimedia.org

 

Sdílejte článek, budeme rádi: 

Zanechte komentář, budeme rádi

Email nebude publikován


Souhlasím
Tato stránka používá „cookies“ k dodávání služeb v souladu s dohodou. Podmínky pro ukládání „cookies“ nebo pro přístup k nim můžete nastavit ve svém prohlížeči. Více informací.