Nudíte se? Tak choďte!

Nudíte se? Tak choďte! 4.75/5 (95.00%) 4 votes

ch-3-640x645Další otázka zní. Slouží auta nám nebo my jim? Rozhodně díky nim začínáme být stále pohodlnější. Projít pěšky, což jen kilometr nám dělá problém. No chůze je to nejlepší cvičení a má mnoho dalších výhod!

Zdravá chůze

Vzpomeňme si na časy, kdy jsme jako děti, chodili všude po vlastních. Do školy, do obchodu, na první brigádu, za borcem či jen tak s kamarádkou na procházku do parku. Byli jsme tehdy štíhlí jako proutek, plní energie a života. V dnešním uspěchaném světě se však všichni za něčím ženeme, chceme šetřit svůj čas, ale i tak všude chodíme pozdě. Právě díky chůzi budete na čerstvém vzduchu, vyhnete se dlouhým kolonám a uděláte něco pro své tělo. Města jsou stále přecpanější auty, a proto je chůze stále atraktivnější alternativou, jak se dostat z místa na místo. Pokud stále nejste nadšené touto myšlenkou, snad vás přesvědčí výhody walkingu.

Věděli jste, že denně byste měli projít 7 500 kroků, což je cca 5 kilometrů? Tak začněte kráčet! Ptáte se proč? Zde je odpověď:

díky chůzi zpevníte svaly a kosti

při chůzi spalujete tuky a udržujete si tak svou linii

zbavuje vás stresu a napětí

pozitivně ovlivňuje vaši náladu

okysličuje a prokrvuje mozek a tak zlepšuje paměť

chodit můžete kdykoliv a kdekoliv

na chůzi nepotřebujete žádné speciální oblečení

jde o nenáročné cvičení, které zvládne každý

poznáte místa, na kterých jste ještě nebyli

budete na čerstvém vzduchu

Pokud dnes nemáte na práci nic důležitého, neseďte doma na zadku a jděte se projít. V případě, že je však pro vás obyčejné kráčení nuda, můžete jej vylepšit kilovými činkami, které budete nést v rukou nebo závaží upevněné na nohou. Nechte proto tento týden auto zaparkované před domem. Využijte pouze své nohy a uvidíte, že se budete cítit lépe.

Kráčím a zhubnu?

Tento výrok nefunguje. Samotná chůze na zhubnutí nestačí. Zejména ne tehdy, pokud budete rozvážně a pomalu kráčet do cukrárny. Bohužel, i kdybyste byli na nohou celý den, nevyužívali auto ani hromadnou dopravu, ale procházeli se v klidném tempu, fyzickou kondici si nezlepšíte a samotnou chůzí bez změny stravy ani nezhubnete. Tělo totiž vydrží mnohem více a klidná, mírná chůze je pro něj málo.

Aktivita s nízkou intenzitou, jako je klidná chůze, nestačí na to, aby měla výrazný účinek na fyzickou kondici, pokud člověk chce, aby měla chůze účinek, měl by občas volit takové tempo, aby se při ní zapotil. Příliš velký důraz se klade na to, aby se lidé věnovali nějakému pohybu, na intenzitu se však nepřihlíží. Kanadští vědci na základě výsledků svých výzkumu tvrdí: pokud si chcete zlepšit fyzickou kondici, nestačí udělat 10 000 kroků denně. Alespoň 2 000 až 4 000 byste měli projít v rychlejším tempu. Člověk lovec podle výzkumníků musel denně projít 10 až 30 kilometrů a aby přežil, kráčel i utíkal. To jsou čtyři hodiny denně namáhavé aktivity nebo 28 hodin týdně čistého tréninkového času.

 Jak kráčet ve správném tempu?

Třeba se řídit srdcem. Během celé procházky by mělo bít přibližně stejně. Pokud chceme chůzí hubnout, naše tepová frekvence by se během kráčení měla udržovat na 60 až 70 procentech naší maximální tepové frekvence. To je hodnota, při níž tělo optimálně spaluje tuky. Kdybyste měli tepovou frekvenci vyšší, tělo by spalovalo zejména cukry, a při nižší tepové frekvenci by byl trénink málo účinný.

Důležité pro tréninkovou chůzi jsou také tenisky. Měly by být určeny na běh a vybírat by je měl odborník. Někteří milovníci chůze pokročili dál a přibrali si k chůzi speciální hole. Chůzi s holemi, tzv. nordic walking, i některé lázně zařadily mezi speciální procedury. Existují i kursy pro seniory kurz nordic walkingu s instruktorem a samozřejmě s potřebnou výbavou. Kromě toho, že tento sport je velmi dostupný a mohou ho dělat i lidé s degenerativními onemocněními páteře či osteoporózou, je účinnější než běžná chůze bez holí.

VIDEO: Chůze pro zdraví

Zdroj obrázku: commons.wikimedia.org

 

Sdílejte článek, budeme rádi: 

Zanechte komentář, budeme rádi

Email nebude publikován


Souhlasím
Tato stránka používá „cookies“ k dodávání služeb v souladu s dohodou. Podmínky pro ukládání „cookies“ nebo pro přístup k nim můžete nastavit ve svém prohlížeči. Více informací.