Cviky Pět Tibeťanů vás nabijí energií

Cviky Pět Tibeťanů vás nabijí energií 4.50/5 (90.00%) 4 votes

Little Boy Doing Yoga Poses At Sunset!  2Každá fyzická aktivita napomáhá nejen k dobrému zdravotnímu stavu, ale také k lepší náladě. Pohyb má zkrátka kromě fyzických i psychologické přínosy. Díky tělesné aktivitě se do mozku vyplavují endorfiny, chemikálie, které mohou za to, že máme dobrou náladu a hned tak něco nás neoslabí. Endorfiny totiž podporují i ​​obranyschopnost organismu.

Jednoho krásného dne přepadla blbá nálada a malátnost i mou maličkost, a tak jsem začala hledat na internetu něco nenáročného, jednoduchého a účinného. A opravdu jednoduchých cvičení je dost. Nejprve jsem pokukovala po józe, ale nakonec mě zaujalo cvičení Pět Tibeťanů včetně následujících tvrzení:

  • Pět Tibeťanů harmonicky působí na tělo a ducha
  • Cvičení je vhodné pro každý věk, je fyzicky i časově nenáročné
  • Výsledky jsou všestranné a dostavují se rychle
  • Prodloužení pružnosti páteře a kloubů, pružnost svalů
  • Posílí se imunitní systém, uvolní se toxická a psychická zátěž

Pak mě zajímalo, zda opravdu toto cvičení funguje a koukla jsem na diskuse. A jak už to bývá: ´Sto lidí, sto chutí!´ Někdo byl nadšený, někdo ne.

Jakékoliv rozumování, zdánlivě logické zdůvodňování, porovnávání Pěti Tibeťanů s něčím jiným, nemůže nic dokázat, ani vyvrátit. Jedinou možností je udělat osobní rozhodnutí, začít to správně, přesně a soustavně cvičit a sledovat na sobě výsledky. Kdo to dlouhodobě nevyzkoušel, ten těžko to může odmítat jako něco, co nemůže fungovat.

Tak jsem začala pravidelně cvičit pět Tibeťanů

Začala jsem sérií deseti opakování každého cviku. Po měsíci jsem přešla na doporučených jedenadvacetkrát každý cvik. A můžu říct, že mě cvičení nezklamalo a stále mě baví. Splnilo to, co se slibuje.

Ze začátku jsem měla někdy problém začít cvičit. Hledala jsem všelijaké výmluvy, ale už jsem nechuť cvičit překonala. Cvičím hlavně ráno a opravdu jsem dobře nabuzená. A pokud mám chuť nebo jsem unavená, tak si dám i večerní sérii. Fajn se spí.

A co víc! Naučila jsem se pěkně dýchat. Těm, co mají problémy s usínáním, bych nedoporučovala cvičení před spánkem, neboť se tím zvyšuje energie v těle a může vám to pak zabránit spát. Lékaři připomínají: “Těhotné ženy by měly vynechat cvičení, stejně tak, pokud trpíte vážnými poruchami páteře, nebo kloubů.“

Co dodat na závěr?

Cvičení ráno dodává energii na celý zbytek dne a cvičení pěti Tibeťanů pozdě večer obvykle vede k hlubšímu spánku, a tak zkracuje dobu potřebnou pro dostatečný odpočinek a načerpání sil. Můžete cvičit však ráno i večer. Dokonce i jindy během dne, pokud vám to vaše pracovní náplň dovoluje.

Doporučuji denně cvičení věnovat, alespoň 10 minut  

„Pět Tibeťanů představuje jednoduché cvičení, jehož úkolem je obnovit rovnovážné proudění energie v lidském těle. Pokud je v jednotlivých centrech hodně, nebo naopak málo energie a čakry ´nespolupracují´tak, jak by měly, člověka sužují zdravotní problémy,“ tvrdí instruktoři.

Pět Tibeťanů je cvičení přizpůsobeno dnešní rychlé době. Nevyžaduje si mnoho času, není náročné a obejde se bez speciálního vybavení. A co je nejdůležitější – je vhodné pro všechny věkové kategorie bez ohledu na fyzickou kondici. Jak již bylo zmíněno, základ tvoří pět cviků, které se opakují. Konečný počet opakování každého cviku je 21. K tomuto cílovému číslu lze dopracovat již v průběhu několika týdnů.

Před cvičením doporučuji si důkladně protáhnout svaly, šlachy a rozhýbat klouby. Cviky se vzájemně doplňují, proto je ideální provést je všechny za sebou.  Účinky cvičení se skutečně dostaví již po prvním týdnu. Pocítíte příliv vnitřní energie, budete výkonnější a méně unavení. Najednou zjistíte, že nemáte chuť na svou oblíbenou kávu.

V chytrých knížkách jsem se dočetla, že cvičení nejen regeneruje organismus, ale pomáhá získat štíhlejší postavu a zpomaluje stárnutí. Dokonce jsou registrovány případy lidí, kterým se ve vysokém věku zlepšil zrak, tak že odložili brýle, někteří se prý vyléčili z ekzémů a mnoha dalších nemocí.

 VIDEO: Cviky Pět Tibeťanů


Zdroj obrázku: Freeimages.com

 

Sdílejte článek, budeme rádi: 

Zanechte komentář, budeme rádi

Email nebude publikován


Souhlasím
Tato stránka používá „cookies“ k dodávání služeb v souladu s dohodou. Podmínky pro ukládání „cookies“ nebo pro přístup k nim můžete nastavit ve svém prohlížeči. Více informací.