Jak se obléci na cvičení do posilovny?

Jak se obléci na cvičení do posilovny? 4.67/5 (93.33%) 3 votes

sheegoCZ_sport_misskyTajemství dokonalé postavy netkví jenom ve zdravé výživě – čas od času je potřeba své tělo potrápit i v posilovně. Jak se ale na cvičení obléci, aby byly výsledky vaší dřiny co nejlepší a zároveň vám nehrozilo zranění?

Schválně si zajděte do svého fitka a pořádně se rozhlédněte. Nejspíš tam uvidíte dva základní styly oblékání:

dámy v kratičkých šortkách, upnutém tílku a vrstvou make-upu na obličeji,
dámy v dlouhých kalhotách, mnohdy i dlouhém tričku nebo mikině, střídměji namalované.

Jasně, že to hodně zjednodušujeme. Ale hlavní pointa zůstává.

Pokud jdete do fitka dělat parádu, zaujmout svým vzhledem nebo rovnou balit chlapy, oblečte si první variantu. Pokud cvičení berete vážně, záleží vám na dlouhodobých výsledcích a nechcete se zranit, běžte do té druhé. Proč?

Abyste během tréninku minimalizovala riziko zranění nebo nachlazení, musí být vaše klouby a svaly dostatečně zahřáté, respektive prokrvené. I proto byste se měla před začátkem tréninku pořádně protáhnout, i proto se před silovým cvičením dělá alespoň jedna série s menší zátěží pro zahřátí.

Jenže při cvičení v tílku a šortkách vaše svaly a klouby rychle prochladnou. Zejména v klimatizovaných posilovnách během silového tréninku, kdy máte přestávky mezi jednotlivými sériemi. Obnažená kolena a lokty i chladnoucí svaly jsou pak mnohem náchylnější ke zranění. Nehledě na to, že se můžete i nachladit.

V dlouhých kalhotách a tričku se vám nic podobného nestane. Budete se možná více potit (= rychleji hubnout), ale riziko prochladnutí či zranění tím výrazně snížíte.

Make-up je pak kapitola sama pro sebe: každá z vás určitě dobře ví, co dokážou šminky na vašem obličeji udělat za neplechu, když se zapotíte. Do posilovny choďte maximálně s troškou řasenky, víc není potřeba.

Jak tedy na to?

Základem cvičebního úboru je pevná sportovní obuv – nikdy nevíte, co vám může spadnout na nohu nebo kdy do čeho kopnete. Boty mohou (ale nemusí) být o půl čísla větší, než máte normálně v civilu, během cvičení vám totiž noha trošku nateče.

Co se kalhot týče, doporučujeme buď úplně dlouhé, nebo alespoň 3/4. Důležité je, aby spodní lem kalhot končil až na holeni a zakryl vám kolena. Ta prostě musí zůstat v teple.

Na vršek je ideální tričko s dlouhým rukávem. Rukávy si pro větší pohodlí klidně vyhrňte, ale lokty by opět měly zůstávat v teple. Toto pravidlo každopádně není tak přísné, jako u kalhot.

Závěrem připomínáme, abyste při výběru sportovního oblečení brala v potaz také materiál. Klasická bavlna není vhodná, volte spíše materiály, které dobře sají a zároveň dobře odvádějí vodu. Takže všechny ty Clima, Therma atp., jak znáte od Adidasu a dalších výrobců sportovního oblečení.

Zdroj úvodní fotky: Sheego.cz

Sdílejte článek, budeme rádi: 

Zanechte komentář, budeme rádi

Email nebude publikován


Souhlasím
Tato stránka používá „cookies“ k dodávání služeb v souladu s dohodou. Podmínky pro ukládání „cookies“ nebo pro přístup k nim můžete nastavit ve svém prohlížeči. Více informací.