Jak zhubnout a nepřibrat v těhotenství

Jak zhubnout a nepřibrat v těhotenství 4.50/5 (90.00%) 2 votes

zhubnout-tehotenstviTěhotenství a hubnutí nepatří moc k sobě, ale pokud v těhotenství rapidně přibíráte, není to dobré. Staré pořekadlo sice říká: ´Těhotná žena musí jíst za dva´. Ano, ale to neznamená, že si dáte smažený řízek dvakrát za sebou. Strava v těhotenství musí být hlavně pestrá – zelenina, ovoce, celozrnné obiloviny a luštěniny nesmí chybět v jídelníčku nastávající maminky.

Je normální, že každá žena přibírá v těhotenství rozdílným způsobem. Výrazně to ovlivňuje genetika a stravování během těhotenství. Pokud se vám zdá, že přibíráte hodně, je na místě porada s lékařem. Mnohé ženy si v těhotenství dopřávají více jídla než je nutné s výmluvou, že jí za dva. Pozor dámy! Smysl těhotenství je přivést na svět nový a zdravý život a ne uspokojování vašich chutí.

Pokud vám lékař během těhotenství řekne, že přibíráte příliš rychle, zamyslete se a zaměřte se na hubnutí v těhotenství, přesněji řečeno, zaměřte se na to jak zpomalit přibírání. Musíte si uvědomit, že přibraná kila v těhotenství budete hodně těžko shazovat po porodu.

Hubnutí v těhotenství snižuje zdravotní komplikace

Vědecké výzkumy ukázaly, že u maminek s nižším příjmem kalorií je menší riziko vzniku závažných zdravotních komplikací. Jen řízenou dietou během svého těhotenství zhubnete bez újmy na zdraví. Redukční dieta pod dohledem lékařem nemá negativní dopad ani na správný vývoj nenarozeného dítěte. Není tedy důvod se hubnutí v těhotenství obávat.
Změny ve stravování v těhotenství jsou individuální, a pokud si nejste jistá, že dané změny budou pro vás a vaše děťátko prospěšné, určitě navštivte odborníka na danou problematiku a poraďte se s ním.

Hlídejte si kalorie!

Příjem kalorií si pozorně hlídejte – při hubnutí v těhotenství se nesmí příjem kalorií prudce snížit, aby se Vaše děťátko správně vyvíjelo. Milujete sladkosti? Tak je nahraďte ovocem a ke každému jídlu si přidejte zeleninu, čímž snížíte svou chuť na sladké. Smažená jídla nahraďte lehkými jídly připravenými přírodním způsobem, úplně vynechejte slazené nápoje – pijte především čistou vodu, bílé pečivo nahraďte celozrnným.

Důležitou součástí stravy v prvních týdnech těhotenství je kyselina listová, dále příjem vápníku, ten je potřebný pro budování kostí a bílkovina podporuje růst dítěte. Zvyšte také příjem železa! Nedoporučuje se konzumace ryb s vysokým obsahem rtuti a měkké sýry, nejsou vhodní ani nedovaření korýši a ryby. Strava těhotné ženy se musí skládat ze tří hlavních jídel a tří vedlejších, které jsou bohaté na živiny.

Pohyb v těhotenství je důležitý

Pokud nemáte rizikové těhotenství, neseďte celé dny doma – zařaďte denně do svého harmonogramu procházky nebo se přihlaste na kurz cvičení pro těhotné. Pohyb je ohromně důležitý pro vývoj vašeho děťátka a pomůže i vám v těhotenství nadměrně nepřibrat.
Určitě vám záleží na zdraví vašeho děťátka, takže pokud se vám tyto změny nechce udělat kvůli sobě, udělejte to pro něj.

VIDEO: Výživa těhotných žen – doporučení a čemu se vyhnout

Zdroj obrázku: Freeimages.com

Sdílejte článek, budeme rádi: 

Zanechte komentář, budeme rádi

Email nebude publikován


Souhlasím
Tato stránka používá „cookies“ k dodávání služeb v souladu s dohodou. Podmínky pro ukládání „cookies“ nebo pro přístup k nim můžete nastavit ve svém prohlížeči. Více informací.