Mládež a moderní technologie

0
669

Students_in_a_computer_labV době technologického pokroku si rodiče často lámou hlavu nad tím, jaký dárek jejich dospívajícím dětem může udělat radost. Generace současných teenagerů a čerstvých maturantů i vysokoškoláků nasává poznatky o nových technologiích extrémně rychle a rodiče s nimi nestačí držet krok. Tato generace dokáže vyřídit v online prostoru vše, co se dá. Často na internetu nakupují, čtou, baví se, fotí a na to všechno využívají nejčastěji mobilní telefon, který jim nahradil velký “nepraktický” počítač.

Po čem mládež touží nejvíce

Sezónními trendy při nákupu elektroniky jsou především čtečky, které jsou přenosné, lehké a výborné na cesty. Mladí lidé však touží i po fotoaparátech, tabletech, nových mobilních telefonech, zda GoPro kamerách. Během různých průzkumů byli osloveni mladí středoškoláci a čerství absolventi středních škol, aby se zjistilo, jaké technologie by si přáli. Věkový průměr oslovených dívek byl 17 let, chlapci měli v průměru 19 let. Zadání bylo jednoduché, ze stránky společnosti si dotázaní měli vybrat produkt, kteří se jim nejvíce líbí, napsat jeho název a doplnit svůj věk a pohlaví.

Průzkum ukázal rozdíly mezi dívkami a chlapci

Ve výběru dívek převažovaly telefony a tablety, sluchátka a mikrofony, chlapci si z produktů společnosti vybrali fotoaparáty, herní konzole, televizory a GoPro kamery. Mladí lidé se velmi dobře orientují v parametrech produktů a dokonce mladá 20 letá žena zatoužila po zesilovači.

Samostatní a informováni zákazníci

„Pokud přijdou do prodejny rodiče s dětmi ve věku kolem 10-12 let, většinou mají zájem o tablet nebo telefon. Čerstvě dospělí maturanti, zejména chlapci, se zajímají o televizory nebo herní konzole, “potvrzují chování zákazníků v kamenných prodejnách prodejci, kteří zároveň dodávají, že mladí zákazníci přicházejí do prodejen dostatečně vybaveni informacemi o produktech a aktivní pomoc prodejců nevyhledávají. Mladí lidé se orientují na poměr ceny a výkonu elektroniky. Atraktivní jsou pro ně slušné parametry za co nejnižší cenu, nejčastější otázky souvisejí s internetovým využíváním telefonu.

“Zákazníci se často zajímají o to, jak rychlý internet jim mobilní telefon může poskytnout. V současnosti prudce roste zájem o telefony s 4G (LTE) připojením, které podporují aktuálně nejrychlejší internet, ” dovídáme se dále od prodejců.

Mladí lidé požadují moderní technologie i v autech

Mladí lidé ve věku od 18 do 34 let si nejen rádi vychutnávají nové technologie, které jsou součástí automobilů, ale jsou také ochotni platit více za různé pokročilé funkce. A to je zajisté výzva pro výrobce a prodejce automobilů – mohou využít tento potenciál a vejít se do omezeného rozpočtu mladé generace.

Co opět říkají průzkumy?

Až 74% spotřebitelů z generace Y (ve věku 25 až 34) a generace Z (ve věku 18 až 24) deklarovalo silný zájem o nové technologie. U obou skupin byla zaznamenána i nadprůměrná ochota platit více za vylepšení, jakými jsou vizuálně upozornění přítomnosti na blízkost vozidel záchranné služby, či sedadla, které se automaticky vrátí do polohy preferované řidičem. Naproti tomu generace X (ve věku 35 až 44) vykázala pouze průměrnou ochotu platit za nové technologie a lidé ve věku 45 až 64 let deklarovali jen podprůměrné hodnoty.

Mladší ročníky však často vnímají dnešní automobilové technologie jako příliš drahé. Více než polovina generace Z a 46% generace Y by jejich rádo využívalo, ale cena se zjistí příliš vysoká. A to je důvod proč výrobci spojují pokročilé technologie s luxusními vozidly, které častěji kupují starší ročníky. Jak je z průzkumů dále patrné, generace Y a Z jsou však již výrazně naladěné na jejich využívání a s tím související výhody, jako připojení na internet či funkce související s bezpečností, případně čistotou.

VIDEO: Automobilová technologie budoucnosti


Zdroj obrázku: commons.wikimedia.org

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here