Jak na chuť na sladké? Takto s ní zatočíte!

0
427

Jak zvládnout chuť na sladké?
Jak zvládnout chuť na sladké?
Určitě znáte ten pocit, když marně bojujete s neodolatelnou touhou po něčem sladkém … Hlavně zachovejte klid! Tyto 4 triky určitě zaberou.

Každý se občas dostane do hříšné situace, kdy ho (nejen) z regálu hypnotizuje chutný koláček / zákusek / čokoládka / bonbónek – a dokonce ho osloví jménem! :) Určitě použijte jeden z těchto osvědčených triků:

1. Vdechujte vůni jasmínu

Noste u sebe jasmínový vonný olej a vdechněte jeho vůni vždy, když vás přepadne neodolatelná touha po čokoládě. Opravdu to pomáhá!

2. Projděte se

V novém výzkumu vědci zjistili, že už krátká 15-minutová procházka skoncuje s vaší touhou po sladkém. Odpoledne tedy stojí za to vstát od počítače a projít se v kanceláři (nebo kolem budovy, kde pracujete). Je to určitě lepší volba, než kdybyste si šli sednout do cukrárny a objednali si velkou porci oblíbeného dortu – a tak zahnali stres z celého dne. Pohybem ke štíhlé postavě a spokojenému úsměvu! Co říkáte? Pomůže i to, když vystoupíte o jednu zastávku dříve a zbytek cesty půjdete pěšky.

3. Pijte ochucenou vodu

Nezapomínejte na pravidelný pitný režim! Vhoďte do hrnku kolečko okurky, mátu, bazalku nebo granátové jablko. Napijte se vždy, když pocítíte chuť na sladké. Je dokázáno, že tento trik opravdu funguje – a bez kalorií!

4. Stiskněte si čelo

Tiskněte si čelo 30 sekund. Posíláte tím do mozku zprávu, která přinese přesně takový výsledek, jaký potřebujete – potlačí vaši chuť sešrotovat tabulku čokolády.

Chuť na sladké jako zvyk

Právě zvyk je něco jako sval – opakováním sílí. Takže cesta z toho kruhu ven je nepříjemná. Musíte se donutit nedat si nic. Vydržte to. Ten zvyk se stane zvykem nejíst sladkosti. Asi namítnete, že se vám těžko pěstuje zvyk, pokud stále selháváte. Právě proto doporučujeme, abyste ve svém životě zavedly pravidla, která vám sníží pravděpodobnost selhání.

  • Jezte pravidelně a často. To zmírní chuť na sladké.
  • Jezte jídla s nízkým glykemickým indexem. To sníží pozdější touhu po sladkostech.
  • Jezte hodně zeleniny. Ta vás nacpe. Sytý člověk neuvažuje o cukrovinkách.
  • Řádně se vyspěte a relaxujte. Svěží člověk odolá pokušení lehčí, než vyčerpaný.
  • Nemějte po ruce žádné sladkosti.
  • Zajistěte si přísun radosti a zábavy jinou cestou, než jedením čokolády, či bonbonů.

Proč chceme cukry?

Na úvod si zodpovězme otázku – proč je sladké tak lákavé? Může za to rozkolísaná hladina cukru v krvi, která dokáže náhle klesnout a tehdy tělo vyžaduje rychlou energii. Najdeme ji v jednoduchých cukrech, které se rychle vstřebávají do krve a nízká hladina vyletí vzhůru. Rychlým spotřebováním však opět klesne a chuť na sladké se ozývá znovu. Připomíná vám to začarovaný kruh? Máte pravdu a není jiného řešení, jak se snažit takovým výkyvům předcházet.

Rizikem pravidelné spotřeby většího množství sladkostí je mimo jiné i závislost, kterou to může vyvolat. Lze ji přirovnat k závislosti od čehokoli jiného. Tělo si prostě zvykne – v tomto případě na cukr – a dožaduje se ho. Dokonce chce víc a víc. Zvykne si na sladké, zvykne si na situace, kdy po něm saháte a závislost je na světě. S ní však i zaoblování se a přibývání na váze.

VIDEO: Blogerka radí co dělat, když je chuť na sladké

Zdroj obrázku: Freeimages.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here